Geoblog.pl    tasiemiecc    Podróże    Anglia 2007    Dzień w parku

Dzień w parku

Wielka Brytania
Wielka Brytania, London

Ten dzień spędziliśny w Hyde Parku. Hyde Park położony na obszarze 2,5 km2 jest jednym z kilku parków królewskich w Londynie. Jezioro Serpentine dzieli park na dwie części. Hyde Park założony został w 1536 roku przez Henryka VIII, który pozyskał tutejsze grunty od mnichów z Opactwa Westminsterskiego. Większa część obiektów architektonicznych w parku zaprojektowana została w latach 20. XIX wieku przez Decimusa Burtona. W Hyde Park znajduje się miejsce w którym każdy może wyrazić swe poglądy, niezależnie od ich znaczenia, przemawiali tam m.in. Karol Marks i Włodzimierz Lenin.
Później udaliśmy sie do Science Museum, a potem do Natural History Museum.

Wieczorej pojechaliśmy na Soho. Widzieliśmy Piccadilly Circus. Miejsce rozpoznawalne na całym świecie głównie dzięki reklamom świetlnym takich firm jak np. SANYO, McDonald's czy Coca-Cola, umieszczonym na jednym z rogów placu. W centralnym miejscu znajduje się fontanna z figurką Anterosa. Jest to miejsce spotkań londyńczyków i atrakcja turystyczna Londynu.
Dzielnica Soho jest jedną z niewielu dzielnic Londynu, która tętni życiem nie tylko w dzień, ale również po północy. Znajdziemy tu wiele znanych klubów, dyskotek, restauracji, barów i pub'ów. Oprócz lokali żywych nocą są tu również kompleksy kin, teatry przy Shaftesbury Avenue, księgarnie na Charing Cross Road, sklepy - Trocadero Centre oraz salony gier. Częścią Soho jest chińska dzielnica ChinaTown, znane centrum chińskiej społeczności w Londynie.
Tam udaliśmy się do chińskiej knajpki, gdzie, nie dość że rachunek był ogromny do napisany po chiński bo nie mieli innej drukarki :]

"Najedzeni" wróciliśmy spać. Jutro zamek:)