Geoblog.pl    tasiemiecc    Podróże    Bułgaria 2010    Złote piaski i Varna

Złote piaski i Varna

Bułgaria
Bułgaria, Varna

2) Następnie udajemy się do Złotych Piasków *. Po drodze mijamy Kranevo, Albene. Plaża bardzo nam się podoba, ogromne fale, ale dość szybko woda robi się głęboka. Spacerujemy plaża, potem deptakiem, kosztujemy sałatki szopskiej i ruszamy do Varny.
*Złote Piaski to urocza miejscowość, która w pełni zasługuje na swoją nazwę dzięki złotawemu odcieniowi tutejszych wspaniałych, słonecznych plaż (ciągną się aż 4 km). Miasteczko leży 17 kilometrów od Warny i jest jednym z największych bułgarskich kurortów nad Morzem Czarnym. Znajdziesz tu wiele restauracji, dyskotek i licznych deptaków, położonych wzdłuż morza. Na miłośników aktywnego wypoczynku czekają tereny sportowe do gry w tenisa ziemnego, mini golfa, zjeżdżalnie wodne, siłownie oraz baseny jacuzzi. Wspaniałym relaksem jest też kąpiel w wodzie mineralnej, która pomoże Ci pozbyć się stresu i wielu fizycznych dolegliwości. Jednak Złote Piaski to nie tylko plaża i sport. Miejscowość leży na terytorium Parku Narodowego "Złote Piaski", gdzie masz szansę podziwiać unikalne połączenie rzadkich gatunków flory i fauny. W okolicy warto odwiedzić monastyr Aładża - wykuty w skale niezwykły klasztor, którego tajemnicze losy wciąż pozostają przedmiotem gorących dysput historyków sztuki.

3) Varna- letnia stolica Bułgarii Varna jest największym bułgarskim portem położonym nad Morzem Czarnym. To niezwykle malownicze miasto, rozciągające się nad zatoką otoczoną wzgórzami, łączy w sobie ciekawe zabytki wielu wieków i kultur. [...] Ta aglomeracja o bardzo specyficznej atmosferze, jest nie tylko ważnym ośrodkiem kulturalnym kraju, lecz także jednym z najważniejszych ośrodków wypoczynkowych. Miasto bogate jest w rozległe plaże (słynne Złote Piaski), parki, restauracje, dyskoteki, teatry oraz barwne, zatłoczone deptaki, na których można kupić oryginalne bułgarskie wina, tradycyjnie haftowane bluzki i obrusy, oryginalne ludowe wyroby garncarskie, oraz melony, arbuzy i pomarańcze po bardzo atrakcyjnej cenie. Dzięki ogromnym zasobom naturalnych wód mineralnych miasto jest także znanym i cenionym uzdrowiskiem bogatym w sanatoria i kąpieliska lecznicze.

Ostatni w planie wycieczki ma być Słoneczny Brzeg, który leże zaledwie 3 km od Nesebaru. Ale jest już godzine 21 i ciemno, zmęczenie daje siewe znaki, decydujemy się jechać prosto do domu. A w domku .... nie ma prądu, nie było go cały dzień. Nie możemy wziąć prysznica, włączyć mtv, klimatyzatora ani ugotować makaronu. I dupa :( Po godzinie przychodzi prąd, (ale nie mówi co chce :P)