Geoblog.pl    tasiemiecc    Podróże    Francja 2015    Wersal i pierwsze kroki po Paryżu

Wersal i pierwsze kroki po Paryżu

Francja
Francja, Paris

Rano, po śniadaniu jedziemy autokarem do Wersalu. Kolejka do wejście długa choć dosyć szybko porusza się. Zwiedzamy Pałac wersalski (siedziba Króla Słońce - Ludwika XIV), mamy również czas na wizytę w ogrodach wersalskich.

Następnie kierujemy się do Dzielnicy Łacińskiej; zwiedzamy:
Pałac Luksemburski (siedziba senatu Francji),
Pantheon (w jego krypcie spoczywają m.in. Maria Skłodowska-Curie, Jan Jakub Rousseua, Wiktor Hugo, Emil Zola),
następnie Sorbona (jeden z pierwszych uniwersytetów w krajach zachodnich),
College de France, gdzie wykładał Adam Mickiewicz,
Bulwar Św. Michała,
Wyspa La Cite - najstarsza część Paryża z Katedrą Notre Dame - arcydzieło francuskiego gotyku
Conciergerie
Pont Neuf-najstarszy most Paryża i jeden z najpiękniejszych mostów na Sekwanie
Centrum Pompidou - centrum sztuki i kultury nowoczesnej

Po intensywnym dniu jemy obiadokolację w restauracji Flunch i udajemy się na wieczorny spacer na wzgórze Montmarte, mijając Plac Pigalle, kabaret Moulin Rouge.
Na wzgórzu odwiedzamy Bazylikę Sacre Coeur i oddajemy się klimatowi tego miejsca racząc się winkiem.

Decyduję się zostać dłużej w tym miejscu, szwendam się między uliczkami zamieszkałymi przez artystów na początku XX wieku, odwiedzam knajpę "La Bonne franquette" gdzie pił absynt Vincent van Gogh.