Geoblog.pl    tasiemiecc    Podróże    Malta 2013    Pakowanie i w drogę

Pakowanie i w drogę

Polska, Rzeszów

Po przeczytaniu bloga danach nabrałam ochotę na Maltę, a że nie miałam jeszcze żadnych konkretnych planów na wakacje padło właśnie na tę wyspę- wielkości Warszawy.

9 czerwca zarezerwowaliśmy 2 bilety na Maltę na lipiec Ryanairem z Krakowa. Koszt to 1388 zł za dwa bilety + 2 walizki po 15 kg. Lecę z chłopakiem na tydzień, choć na początku zastanawialiśmy się czy 10 dni byłoby lepsze ...ale nie. Tydzień będzie ok.

Musimy jeszcze zarezerwować spanie, kupić przewodnik, rozejrzeć się za wypożyczalnią samochodów, kupić ubezpieczenie zdrowotne i wiele wiele innych :) Ale wszystko jest do zrobienia.

12 czerwiec - mamy spanie :D Bardzo sympatyczny, samodzielny apartament (kuchnia z małym salonikiem, sypialnia i łazienka) w miejscowości Floriana, 1 km od centrum Valletty. Rezerwacja jest zatwierdzona przez gospodarza i zapłacona więc jest dobrze. Koszt za 7 nocy 1500 zł, z czego wliczone jest już sprzątanie końcowe 25 euro, cokolwiek to znaczy :P, oraz 44 euro opłaty za serwis airbnb.com a saldo na dzień dzisiejszy wynosi = 0

16 czerwiec- bez przewodnika czuję się jak bez ręki, dlatego dzisiaj kupiłam przewodnik po Malcie - Pascala. Koszt- 35 zł

26 czerwiec- przezorny zawsze ubezpieczony - kupiliśmy dodatkowe ubezpieczenie podróżne w Compensie (Holiday Basic) koszt - 40 zł na dwie osoby. Oprócz tego wyrobimy też karty EKUZ w NFZ-cie.

27 czerwiec - mamy prawo jazdy międzynarodowe - może się przyda, poza tym dokument jest ważny 3 lata, także może jeszcze kiedyś, gdzieś indziej ... koszt 35 zł.

2 lipiec - po przeliczeniu kosztów dojazdu zdecydowaliśmy, że na lotnisko do Krakowa pojedziemy samochodem. W związku z tym zarezerwowałam dzisiaj miejsce na parkingu "Błękitny Parking" przy lotnisku - koszt 8 dni to 75 zł.

14 lipiec - zarezerwowaliśmy samochodzik w www.rentalcars.com, koszt 590 zł za 3 dni Peugeot 107 w automacie. Na co dzień też jeździmy automatem, także będziemy czuć się jak w domu :P Po za tym, będzie to dla nas ułatwienie, gdyż skupimy się na jeździe lewostronnej, GPS weźmiemy z domu.

30 lipiec - walizko domykaj się ....

pamar
pamar - 2013-06-10 20:44
Mało czasu Wam zostało... Lipiec już za pasem! Szczęściarze... uciekacie od tego codziennego deszczu, żeby złapać trochę słoneczka :) Pozdrawiam i udanych przygotowań życzę :)

BoRa
BoRa - 2013-06-10 21:48
Coś Malta popularna w tym roku. Co otwieram wpisy to Malta. Przed chwilą przeczytałam, że Ciesielka wylatują 26.6, teraz Ty- też Malta :-)

Przed wylotem polecam opis pobytu Danach na Malcie.
życzę przyjemności
BoRa

ciesielka
ciesielka - 2013-06-10 23:40
Właśnie miałem napisać, że też tam lecimy, ale BoRa mnie ubiegła. ;)
Zobaczyłem Malta 2013 na głównej i już myślałem, że ktoś tam przetrze mi szlaki a Wy dopiero w lipcu, więc to chyba my będziemy przecierać ;)
My planujemy pożyczenie roweru a nie samochodu i tygodniowy bilet na komunikację miejską. Malta (316km2) jest ciut mniejsza od Krakowa (326km2) a co dopiero od Warszawy.

ciesielka
ciesielka - 2013-06-10 23:44
BoRa nie ma się co dziwić, że Malta taka popularna w tym roku. Jak Ryanair przywalił promocję, że taniej można dolecieć na Maltę niż dojechać nad Bałtyk, przynajmniej ode mnie ;)

danach - 2013-06-11 14:19
Ja tez chciałam pożyczyć samochód ale lewostronny ruch na wyspie,źle oznakowane drogi , często po maltańsku ,do tego kiepskie odwiodły mnie od tego pomysłu.
Ciekawa jestem jak z rowerem bo będzie już gorąco, nie ma tam gór ale często są wzniesienia a do tego jak był silny wiatr co cała wyprawa rowerowa Niemców bardzo narzekała. Życzę Wam obu powodzenia i chętnie będę śledziła relacje :)

tasiemiecc - 2013-06-11 16:55
Wyjeżdżając będę się opierała na blogu Danusi i ciesielka a wyjazd wyjdzie na 5 :D a ruch lewostronny mnie nie przeraża bo będę pasażerem :P

A może ktoś chce się zabrać? :] w grupie raźniej :D

mirka66 - 2013-06-11 18:45
Ja tez chce na Malte.I chetnie bym z Wami poleciala ale niestety juz mam urlop zaplanowany i wszystko przygotowane.Ale moze w nastepnym roku.Zycze milego pobytu na Malcie.

danach - 2013-06-20 13:27
Nocleg bez oszałamiających widoków na Vallettę ale blisko dworca autobusowego , ciekawa jestem wrażeń :)

tasiemiecc - 2013-06-20 14:19
Widoków będę szukała w ciągu dnia, a nocleg mam tylko na drzemkę :)

danach - 2013-07-24 13:12
ciekawa jestem jak będzie się jeździło po maltańskich bezdrożach, czasem jest bardzo wąsko ale gór nie ma więc na pewno będzie super

Alicja Kobiałka
zwiedziła 17% świata (34 państwa)